Kontinuitetshantering kopplat till upphandling av viktiga varor för vatten och avlopp

Om evenemanget

När:
14 oktober 2025 kl. 9.00–11.00
Plats:
Online (Teams), kostnadfritt
Boka din plats

Anmälan stänger den 13 oktober

Kontinuitetshantering kopplat till upphandling av viktiga varor för vatten och avlopp


Ta del av konkreta erfarenheter och aktuell kunskap om hur upphandling kan stärka krisberedskapen i samhällsviktig verksamhet.

Under detta webbinarium får du insikter från myndigheter, branschorganisationer och andra aktörer om hur aspekter som kontinuitet, funktionalitet och leveransförmåga kan integreras i upphandlingsprocessen. 

Målet med webbinariet är att:

  • Belysa utmaningar kopplat till reservdelshållning i dagens samhälle.
  • Främja ansvarsfull och hållbar upphandling.
  • Ge vägledning i vad som krävs för att upphandla åt samhällsviktig verksamhet, hur man som leverantör kan förhålla sig till det och öka förståelsen för de regelverk som påverkar de enskilda fallen.
  • Möta önskemål om vägledning för upphandling av samhällsviktiga tjänster och varor. 

Webbinariet riktar sig till dig som arbetar med VA-frågor, upphandling inom kommun och miljö- och hälsoskydd samt du som arbetar inom företag som leverantör av utrustning, tjänster och råvaror inom vatten- och avloppsreningsbranschen. 

Webbinariet arrangeras gemensamt av Svenskt Vatten, Livsmedelsverket, Naturvårdsverket och Länsstyrelsen.

Talare

Upphandlingsmyndigheten, VAKIN, VA-IT, Vattenindustrin, Svenskt Vatten

Boka din plats

 

 

Har du frågor?

Jag godkänner att mina uppgifter hanteras i enlighet med Svenskt Vattens personuppgiftspolicy.