Kontinuitetshantering kopplat till upphandling av viktiga varor för vatten och avlopp

Om evenemanget

När:
14 oktober kl. 9.00–11.00
Plats:
Online (Teams), kostnadfritt
Boka din plats

Anmälan stänger den 13 oktober

Webbinarium: Kontinuitetshantering kopplat till upphandling av viktiga varor för vatten och avlopp


Ta del av konkreta erfarenheter och aktuell kunskap om hur upphandling kan stärka krisberedskapen i samhällsviktig verksamhet.

Under detta webbinarium får du insikter från myndigheter, branschorganisationer och andra aktörer om hur aspekter som kontinuitet, funktionalitet och leveransförmåga kan integreras i upphandlingsprocessen. 

Målet med webbinariet är att:

  • Belysa utmaningar kopplat till reservdelshållning i dagens samhälle.
  • Främja ansvarsfull och hållbar upphandling.
  • Ge vägledning i vad som krävs för att upphandla åt samhällsviktig verksamhet, hur man som leverantör kan förhålla sig till det och öka förståelsen för de regelverk som påverkar de enskilda fallen.
  • Möta önskemål om vägledning för upphandling av samhällsviktiga tjänster och varor. 

Webbinariet riktar sig till dig som arbetar med VA-frågor, upphandling inom kommun och miljö- och hälsoskydd samt du som arbetar inom företag som leverantör av utrustning, tjänster och råvaror inom vatten- och avloppsreningsbranschen. 

Boka din plats

 

 

Har du frågor?

Jag godkänner att mina uppgifter hanteras i enlighet med Svenskt Vattens personuppgiftspolicy.