Tidningen Svenskt Vatten blir Vattenmagasinet
Digitalisering och mediautvecklingen i stort gör att Svenskt Vattens traditionella tidning går i graven och ersätts av Vattenmagasinet. Det kommer att ha en vår- och en höstutgåva, bli avsevärt tjockare och med en högre ambition vad gäller innehåll, bilder och papper och med en betydligt längre livslängd. Inriktningen kommer att vara på fördjupning inom teknik och kompetensförsörjning inom VA.
- Man kan säga att förändringen till Vattenmagasinet också är en del av Svenskt Vattens ökade digitalisering, säger Anna Linusson, vd på Svenskt Vatten. Med ett magasin vår och höst behöver vi bli ännu bättre att förmedla snabba nyheter, kommentera och påverka via våra digitala kanaler.
Det första numret av Vattenmagasinet beräknas utkomma till Vattenstämman i Helsingborg 22-23 maj.
- Vi tror att det finns ett utrymme för ett mer djuplodande, tryckt magasin där branschens olika företrädare i lugn och ro kan ta del av utvecklingen inom VA, säger Dan Löfgren, kommunikationschef på Svenskt Vatten. Inte minst att förmedla Svenskt Vatten Utvecklings rapporter lämpar sig bra i magasinsformatet.
För mer information om det nya Vattenmagasinet, läs här.