Hoppa till huvudinnehåll

Hur används materialet?

Materialet som tagits fram är tänkt att användas nationellt för att få stor genomslagskraft och igenkänning, oavsett var i Sverige mottagaren befinner sig.

De tre olika delarna, den stora berättelsen, de vardagliga tipsen och det kritiska läget, är tänkta att användas för att komplettera varandra. Ibland verkar de en och en, på egen hand, och ibland tillsammans. 

Givetvis är det ni som organisation eller kommun som står som avsändare för budskapet och tanken är att materialet ska kunna anpassas så att er logotyp profileras i materialet.

I konceptet ni köper finns materialet som är anpassat för olika kanaler såsom sociala medier, tryck och film. Observera att det är ett råmaterial ni får tillgång till, vill ni anpassa det till andra format eller egen logotyp står det er givetvis fritt men eventuell kostnad och omebsörjning hanterar ni själva. 

Glöm inte heller att informera internt så att era medarbetare även känner till arbetet. Vi har  tagit fram ett förslag till text att använda internt för att informera om kommunikationskonceptet. Här hittar du intranätstexten.

Hur får vi tillgång till materialet?

När ni bestämt er för att vara med och sprida budskapet anmäler ni er här. När allt är betalat och klart kommer ni få tillgång till allt material via en länk till Dropbox där ni enkelt kan ladda ner och spara materialet.

Tack för att ni hjälper oss att sprida budskapet!

Vi har skapat en Facebook-grupp som riktar sig till kommunikatörer som arbetar med vattenfrågor. Gå gärna med och dela erfarenheter, tankar och idéer med andra i Sverige som jobbar med frågan om hållbar vattenanvändning. Välkommen!