Hoppa till huvudinnehåll

Kommunikationskonferens 23–24 januari 2019, Stockholm

Välkommen till två fullspäckade dagar med kommunikation i fokus! Vi har lyssnat och tagit till oss från förra året, och förlänger mötet till två dagar och har byggt programmet utifrån de önskemål som kom med i utvärderingen.

Förstärkt samverkan 

Vi gör en trendspaning ihop med Ungdsombarometern, pratar kompetensförsörjning, samverkan och kampanjarbete. Vikten av att bygga nätverk, dela erfarenheter och samverka är en genomgående tråd under hela konferensen. När vi avslutar konferensen är målet att ni alla ska hunnit få lära känna varandra och utbytt erfarenheter från de utmaningar och möjligheter som finns hos er!

Så sätter vi kommunikatörens roll i fokus  

Programmet startar med en crash course för nya i VA branschen. Sen blir det omvärldsbevakning. Vi lär oss mer om hur vi kan locka, attrahera och behålla person till vår bransch. Ni får med er enkla tips på hur ni når ut med budskap kring employer branding ihop med Pi Lindström, Employer Branding Marketing Expert Sweden. 

Kampanjarbete  

Genom att jobba långsiktigt med kampanjer når vi resultat. Tillsammans går igenom det kampanjarbete som genomförts under 2018. Kampanjarbete lyfter vi från flera vinklar. Silverkampanjen – Silverläckan följer vi upp från strategiskplanering till genomförande och resultat. Sen blickar vi gemensamt framåt i hur vi lyfter Kranvattnet de närmaste åren. Från Kranmärkt, kranvattentävling till en kranvattendag!

Preliminärt program

Dag 1

  • Crash course i Vattenkommunikation
  • Samverkan
  • Employer Branding
  • Trendspaning med ungdomsbaromentern
  • Employer branding

Middag på Nosh and Chow 

Dag 2 

Kampanjarbete:

  • Vattenresan, Mattias Klum bok
  • Silverläckan
  • Diklofenak
  • Hur stärker vi gemensamt kampanjarbete
  • Kranvatten

Registering

Registreringen till 2019 års kommunikationskonferens är nu öppen.